Spojení Milovice - Praha

O čem se diskutuje?

Cestování hromadnou dopravou směrem na Prahu.

Fotogalerie

../piclib/thumbs/H_fotoalbum_qdu6uw2os51mdsi.JPG


 
2007 19.Srpen 19:26 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 17:14): V rukach CD je urcite prodelacna kazda trat o tom neni potreba diskutovat :fie: Dokazi nazvysit skutecne naklady a promrhat statni dotace. Nez zacnes oponovat, dam priklad jedne maximalne prodelecne trati, konkretne uskorozchodka probihajici J.Hradcem. Jak je mozne, ze trat kterou CD odepsaly dokaze soukromna firma se stejnymi statnimi dotacemi dostat ze ztraty do zisku? Ze by zazrak a nebo trivialni ekonomicke mysleni:\?:
2007 19.Srpen 17:14 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 16:42): prodělečná je každá trať. Uvedu příklad na ML (Praha-Libeň - Roztoky u Prahy) je vyčíslen kilometr na 60,- Kč (vzdálenost 14 km). Trať Milovice - Lysá měří 5 km (tedy cena za tento úsek je 300,-). Cena jízdenky bez slevy je 10,- (se slevou 7,-). Jednoduchým výpočtem přijdete jednoduše na to, že každý vagón musí být obsazen minimálně 30 lidmi a to na každém spoji a v každém směru. Jste si zcela jist, že na každém spoji je 30 lidí? Myslím si, že to nevyjde ani v průměru. Další věcí je 95% obyvatel používá předplatné kupóny ROPIDu, takže tím je cena pro zákazníka zvýhodněna, ale cena spoje je stejná. Kdo zaplatí rozdíl? Kraj. Pokusím se zjistit bližší informace o naší trati na ROPIDu, ale zatím nevím kdy.
2007 19.Srpen 16:42 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 15:52): Jsem schopen pochopit, ze kraj dotuje prodelecne trate, ale dost dobre nechapu, proc by mel doplacet na trate, ktere se evidentne uzivi sami.
2007 19.Srpen 15:52 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Dandy z 19.Srpen 15:47): s těmi vagóny se obraťte na krajský úřad, který objednává službu u ČD. ČD přistaví pouze tolik vozů, kolim je kraj ochoten zaplatit. Přileju trochu oleje do ohně: těším se až bude mýto vybírat i u autobusů, to vám budou dráhy dobré. Dojde ke zdražení jízného u busů a konečně srovnání konkurence.
2007 19.Srpen 15:47 (R)Dandy: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 15:38): Až bude téma "banky" budu se rozčilovat ohledně neschopnosti bank - k tomu tématu mám taky co dodat. Měla jsem o víkendu jeden zajímavý rozhovor s člověkem, který o Milovicích ví poměrně dost a říkal, že s elektrifikací to nebude až tak žhavé. Rozhodně se na tom prý nezačne pracovat ještě letos a kdoví, jestli příští rok.Taky by mně zajímalo, proč musí jezdit pouze jeden vagon vlečky z Lysé v odpoledních hodinách, když je evidentní,že celý druhý vagon nezaberou pouze školáci?:\?:
2007 19.Srpen 15:38 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Dandy z 19.Srpen 15:33): to jo, protože by jste všichni jezdili "na černo". Jí vás tu chápu, ale proč se třeba nerozčilujete nad tím, že bance nefungují automaty nebo že v obchodě mají tvrdé pečivo. Děje se to s železnou pravidelností jako zpoždění u ČD. Abych zůstal u oboru: už jste slyšeli na autobusovém nádraží, aby vám zdělili to, že autobus má zpoždění či nepřijede pro poruchu vůbec? Já to neslyšel ani jednou (asi jsem měl smůlu).
2007 19.Srpen 15:33 (R)Dandy: (předchozí) (Re: mcquak z 17.Srpen 15:49): Souhlasim.Taky jsem se nestačila divit co si ČD dovolí.A nějak jsem přeslechla případnou omluvu a nebo vysvětlení, proč nám bylo pouze sděleno "vystupte si na nástupiště".Nehledě na to, že jsem si myslela, že pokud má vlak více než 15minut zpoždění neměly by se kontrolovat jízdenky. Jenže to by asi ČD zkrachovaly:roll:
2007 17.Srpen 15:49 (R)mcquak: Dneska byla cesta do Phy obzvlaste vypecena. Nejdrive mel 9406 v Lyse spozdeni 15 min a sotva se doplouzil do Celakovic. Tam zustal stat nadobro. Nakonec nas vyhnali (podle slov jednoho z pruvodcich) z vlaku a cekali jsme na dalsi soupravu ve smeru na Phu. No a ve finale jsme skoncili ve Vysocanech, ze jako dal to nejede. Opravdu vyborna sluzba cestujicim. Cesta z Milovic do Phy dnes v rekordnim case 95 min. CD budou proste s tema "zabama" jezdit az do uplneho rozpadu.