Spojení Milovice - Praha

O čem se diskutuje?

Cestování hromadnou dopravou směrem na Prahu.

Fotogalerie

../piclib/thumbs/H_fotoalbum_qdu6uw2os51mdsi.JPG


 
2007 19.Srpen 22:49 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 21:02): Jsem taky od prirody linej - lenost je motor pokroku :) Presto nechapu souvislost s uhybnymi manevry o postupnem navysovanim zpozdeni a nakonec zruseni nevypraveneho vlaku. Naopak lenoch by cestujicim oznamil z fleku, ze vlak nebyl vypraven a nenapinal by je. Nebo se pletu? Mozna Ti jako zamestanci CD takove jednani pripada fer, snad jsi na nej zvyklej... Prilozeni pod kotel by bylo prima, spise v cekarne v Lyse kdyz je deset stupnu pod nulou. Mam jeste v pameti., kdyz byli v Lyse cekarne kamna na drevo, ktere dokonce vydavaly teplo, krasna doba :thumb:
2007 19.Srpen 21:02 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 20:55): já osobně praktikuji dopravu auto do Lysé, vlak do Prahy. Jsem líný a než abych vyšlápl kopeček, pojedu autem, protože mě to vyjde levněji než autobus SIDu (při jízdě alespoň dvou lidí, což je můj případ). Možná bych i jezdil SIDem, ale zařídit si kartu, abych měl alespoň o 2 koruny levnější jízdné mě přijde takové všelijaké. Kartu dělají napřiklad v Nymburce. Když je dělali i v Milovicích, tak mi to nevyšlo. Opět přiložím pod kotel: když to srovnám s ČD, tak karty vydávají v KAŽDÉ stanici vybavenou pokladnou UniPok, což je každá stanice (nikoliv zastávka).8-\) Pro mě by bylo ideální řešení pořádná kolárna na nádraží v Milovicích (na kole jezdím rád) a z Mladé bych jezdil na kole a večer bych vyšlápl i ten kopec. na kole je to jiné než jít pěšky. ;-\)
2007 19.Srpen 20:55 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 20:44): Na hospodareni kraje jsi si odpovedel sam. Odvoz busem "pred barak" bylo rychlejsi v dobe kdy nezajizdel dozadu do Topolove :) Ja jsem pro dopravu vlakem, protoze mi nic jineho nezbyva :cry:
2007 19.Srpen 20:44 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 20:25): ale já je uvedl záměrně. jak je tedy možné, že když bus stojí 20,-/km se jezdí vlakem (beru v potaz jen do Lysé)? To je tedy kraj špatný hospodář, když zaplatí více a lidé nejsou spokojeni. A to, že autobus to objíždí přes celou Mladou jsem také uvedl (doveze mě až před barák). Já jsem pro dopravu vlakem, protže mi přijde výhodnější a rychlejší. Provozovatelé busu nejedou za svoje (pokud ano, tak bych nazval dobročinností), mají nárok na prokazatelnou ztrátu z dopravy a přiměřený zisk.
2007 19.Srpen 20:25 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 20:08): Nejsi prece hloupej. Vis, ze jsem srovnaval jenom spoj Milovice-Lysa. Vytahovat ceny SIDu me ani nenapadlo, vis dobre, ze jejich ceny jsou daleko vyssi nez ceny ROPIDu. Takove srovnani je ucelove a naprosto zavadeji - za stejny usek chce ROPID 8kc a SID "pouhych" 14kc - to je jen tak na okraj. Jde nam o skutecne naklady a ty CD vykazuji 3x vyssi nez by stal pronajem autobusu a za jakou dobu dojede bus z nadrazi v Lyse do Milovic na nadrazi neni zas o tolik delsi nez vlak. Srovnani s autobusem, ktery to objizdi pres celou Mladou je zase naprosto zavadejici a nekorektni. Mimochodem preferovana doprava mezi Milovicemi a Prahou je po draze. NE BUSEM! Proste na dotace ma narok jeno CD a provozovatele autobusove prepravy jedou jenom za svoje.
2007 19.Srpen 20:08 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 19:44): teď nejsem schopen vysypat z rukávu přesná čísla, ale jaká je kapacita autobusu včetně míst k stání a jednoho motoráku? A co čas přepravy? Že bych autobusem (ikdyby nikde nestál) byl v Milovicích za 6 minut, tak to ani náhodou (obvykle kolem 20 minut do Mladé, Armádní). Samozřejmě výhodou je, že mě doveze téměř před barák, ale také poměrně dráž (14 Kč). Výhoda je, že nemusím šlapat z nádraží pěšky. Srovnání s dnešním stavem busů by bylo pro ně žalostné. Kolik přípojných busů je na vlak od Prahy? Když přijedu rychlíkem, tak mi ujede o minutu. Proč? To nemůže počkat? Na rychlík vlak přípoj nemá, proč tedy bus nejedná konkurenčně a nepočká, aby přetáhl nějaké cestující? Já rychlíkem jezdím a několik lidí spěchá z vlaku na bus. Většinou ujede. Protože mu jsou cestující ..... a tady brečíte nad ČD. Proč tedy nejedíte do Prahy autobusem? Jdete na krajský úřad ať vám to tu zařídí. Jak budou vypadat silnice, když by k tomu došlo? Až se bude platit mýtné, tak cena busu půjde zcela určitě nahoru (bude dražší než vlak) a to vás zaveze jen na Černý Most. Přeji mnoho úspechů při tomtpo cestování. Akorát jsem se tu zbytečně rozpumpoval :wacko:
2007 19.Srpen 19:44 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 19:37): Dovolim si srovnani cugaly(motorovy milovicky vlacek) s autobusem. Je to celkem rovnocene, vzdyt v cugale najdes motor z Liazky a prevodovku z mestskeho autobusu. U zminene cugaly uvadis cenu 60kc za vozokilometr. Pronajem autobusu prijde kolem 20kc na vozokilometr. Me to pripada tak trosku nepomerne :wacko:
2007 19.Srpen 19:37 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 19:26): nikoliv zázrak, ale umění vyfakturovat prokazatelnou ztrátu a to až do úrovně spotřebované propisky, kterou potřebuje průvodčí na označení lístku (i ta je totiž prokazatelnou ztrátou). To zatím ČD nedokáží a u takového kolosu je to problém. Ze zákona je stát povinen uhradit prokazatelnou ztrátu z osobní dopravy (a to nejen vlakové). Bohužel, ačkoliv jsou ČD a.s., tak stále většinu vlastní stát a NEPLATÍ prokazatelnou ztrátu, které ČD účtují a mají sjednánu s kraji. Jinak jestli si myslíte, že ČD mrhají prostředky, tak se zkuste zeptat například na ROPIdu, kdo jim nabízí nejlevnější cenu za kilometr. Můj uvedený případ je bezkonkurenče nejlevnější (ML) a nikdo z ostatních zájemců nebyl schopen takovou to cenu nabídnout.
2007 19.Srpen 19:26 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 17:14): V rukach CD je urcite prodelacna kazda trat o tom neni potreba diskutovat :fie: Dokazi nazvysit skutecne naklady a promrhat statni dotace. Nez zacnes oponovat, dam priklad jedne maximalne prodelecne trati, konkretne uskorozchodka probihajici J.Hradcem. Jak je mozne, ze trat kterou CD odepsaly dokaze soukromna firma se stejnymi statnimi dotacemi dostat ze ztraty do zisku? Ze by zazrak a nebo trivialni ekonomicke mysleni:\?:
2007 19.Srpen 17:14 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 19.Srpen 16:42): prodělečná je každá trať. Uvedu příklad na ML (Praha-Libeň - Roztoky u Prahy) je vyčíslen kilometr na 60,- Kč (vzdálenost 14 km). Trať Milovice - Lysá měří 5 km (tedy cena za tento úsek je 300,-). Cena jízdenky bez slevy je 10,- (se slevou 7,-). Jednoduchým výpočtem přijdete jednoduše na to, že každý vagón musí být obsazen minimálně 30 lidmi a to na každém spoji a v každém směru. Jste si zcela jist, že na každém spoji je 30 lidí? Myslím si, že to nevyjde ani v průměru. Další věcí je 95% obyvatel používá předplatné kupóny ROPIDu, takže tím je cena pro zákazníka zvýhodněna, ale cena spoje je stejná. Kdo zaplatí rozdíl? Kraj. Pokusím se zjistit bližší informace o naší trati na ROPIDu, ale zatím nevím kdy.
2007 19.Srpen 16:42 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 15:52): Jsem schopen pochopit, ze kraj dotuje prodelecne trate, ale dost dobre nechapu, proc by mel doplacet na trate, ktere se evidentne uzivi sami.
2007 19.Srpen 15:52 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Dandy z 19.Srpen 15:47): s těmi vagóny se obraťte na krajský úřad, který objednává službu u ČD. ČD přistaví pouze tolik vozů, kolim je kraj ochoten zaplatit. Přileju trochu oleje do ohně: těším se až bude mýto vybírat i u autobusů, to vám budou dráhy dobré. Dojde ke zdražení jízného u busů a konečně srovnání konkurence.
2007 19.Srpen 15:47 (R)Dandy: (předchozí) (Re: PeNik z 19.Srpen 15:38): Až bude téma "banky" budu se rozčilovat ohledně neschopnosti bank - k tomu tématu mám taky co dodat. Měla jsem o víkendu jeden zajímavý rozhovor s člověkem, který o Milovicích ví poměrně dost a říkal, že s elektrifikací to nebude až tak žhavé. Rozhodně se na tom prý nezačne pracovat ještě letos a kdoví, jestli příští rok.Taky by mně zajímalo, proč musí jezdit pouze jeden vagon vlečky z Lysé v odpoledních hodinách, když je evidentní,že celý druhý vagon nezaberou pouze školáci?:\?:
2007 19.Srpen 15:38 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Dandy z 19.Srpen 15:33): to jo, protože by jste všichni jezdili "na černo". Jí vás tu chápu, ale proč se třeba nerozčilujete nad tím, že bance nefungují automaty nebo že v obchodě mají tvrdé pečivo. Děje se to s železnou pravidelností jako zpoždění u ČD. Abych zůstal u oboru: už jste slyšeli na autobusovém nádraží, aby vám zdělili to, že autobus má zpoždění či nepřijede pro poruchu vůbec? Já to neslyšel ani jednou (asi jsem měl smůlu).
2007 19.Srpen 15:33 (R)Dandy: (předchozí) (Re: mcquak z 17.Srpen 15:49): Souhlasim.Taky jsem se nestačila divit co si ČD dovolí.A nějak jsem přeslechla případnou omluvu a nebo vysvětlení, proč nám bylo pouze sděleno "vystupte si na nástupiště".Nehledě na to, že jsem si myslela, že pokud má vlak více než 15minut zpoždění neměly by se kontrolovat jízdenky. Jenže to by asi ČD zkrachovaly:roll:
2007 17.Srpen 15:49 (R)mcquak: Dneska byla cesta do Phy obzvlaste vypecena. Nejdrive mel 9406 v Lyse spozdeni 15 min a sotva se doplouzil do Celakovic. Tam zustal stat nadobro. Nakonec nas vyhnali (podle slov jednoho z pruvodcich) z vlaku a cekali jsme na dalsi soupravu ve smeru na Phu. No a ve finale jsme skoncili ve Vysocanech, ze jako dal to nejede. Opravdu vyborna sluzba cestujicim. Cesta z Milovic do Phy dnes v rekordnim case 95 min. CD budou proste s tema "zabama" jezdit az do uplneho rozpadu.