Spojení Milovice - Praha

O čem se diskutuje?

Cestování hromadnou dopravou směrem na Prahu.

Fotogalerie

../piclib/thumbs/H_fotoalbum_qdu6uw2os51mdsi.JPG


 
2007 2.Září 19:21 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 1.Září 06:48): Ta cena je docela zvlastni. Naopak bych ocekaval realnou cenu za kilometr vyrazne vyssi - vzdyt novy konkurent by pouzival nove vlaky, oproti CD, ktere vyuzivaji predevsim uz nekolikrat amortizovane soupravy. I kdyz na druhou stranu vyslednou cenu muze poradne zkreslit cena, kterou si CD uctuji za pouziti jejich dopravni cesty. Dokud se dopravni cesta neoddeli od provozu, nelze o konkurenci mluvit. Je to v tomto pripade stejne pseudokonkurecni prostredi jako tomu je u distribuci elektriny a nebo v provozovani pevnych telefonich linek.
2007 1.Září 06:48 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 1.Září 05:22): zákazník by opravdu poznal jen změnu v kultuře, ale není to zrovna zákazník, který stále řve, že jsou vlaky špinavé? Třeba by mu to ke štěstí a spokojenosti stačilo, pokud by to bylo za stejnou cenu. A pokud by společnost nabídla nižší cenu kraji, což by kraj zcela určitě uvítal, protože by musel méně doplácet na ztráty a více by se na této ztrátě podíleli zákazníci. Vy by jste nechtěl za stejné peníze jezdit lepším? Ovšem další věcí je, že ŽÁDNÁ společnost, která chtěla v okolí Prahy konkurovat ČD, nenabídla cenu pod 60,- Kč (loni třeba právě v úseku Milovice - Praha, chtěla podnikat společnost Connex a ještě v posledním návrhu GVD měla své vlaky paralelně s vlaky ČD). To znamená, že kultura cestování by byla zaplacena krajem. V dnešní době, kdy kraj obrací každou korunu a i 60,- Kč se mu zdá být hodně, tak to je pak těžké. Já nedokážu posoudit a ani spočítat (nevím, co všechno se vůbec do ceny promítá, některé věci jsou jasné: dopravvní cesta, personál, vše okolo strojů, a le je asi i spousta dalších o kterých nemám ani páru), zda je tato částka malá či velká, ale zarážející je, že žádná společnost není schopná pod tuto částku jít. Z toho může(?) plynout, že levněji to provozovat nejde.
2007 1.Září 05:22 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 21:39): Kdyz ono podnikani na zeleznici v osobni doprave mezi Prahou a Milovicemi (vseobecne v ramci dosahu ROPID) neni vubec jednoduche. Pokud by takova firma byla zakomponovana do ROPID zakaznici vyuzivajici predplacene jizdne by krome "jine" kultury cestovani nepoznali zadnou zmenu. A kdyby k prirazeni do ROPID nedoslo, mohli bychom si opet vybrat jestli jezdit v ramci ROPID s CD a nebo s firmou XXX, coz by opet posililo monopol CD :-\/
2007 31.Srpen 21:39 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 21:23): něco na tom asi bude. Ovšem podnikání na železnici je otevřeno všem, kdož chce na ní podnikat. Viz RT Expres (snad již od nového GVD) či Connex.
2007 31.Srpen 21:23 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:11): Hlavou zed neprorazis. Statni monopol je nedotknutelny nejenom v doprave...staci jenom otevrit oci a porozhlednout se kolem.
2007 31.Srpen 21:21 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:04): Jednu lokalni trat uz jsme tu resili. CD ale prece "pousteji" pouze takzvane "ztratove" trate.
2007 31.Srpen 20:11 (R)PeNik: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:04): pokud si myslíte, že to je monopol, můžete podat podmět na obchodní inspekci, která se tím může zabývat.
2007 31.Srpen 20:04 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 20:00): jak to že nemá. Vždyť nikdo nikomu nebrání jít podnikat na železnici. Pokud je schopen nabídnout nižší cenu než ČD, tak zcela určitě kraj sáhne po konkurenci. V moravskoslezském kraji to takto již provozují na lokálce.
2007 31.Srpen 20:00 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 17:34): Problem je, ze daleko vice nez obchod to je - statni monopol :-\( a ten nema s konkurecnim prostredim vubec nic spolecneho.
2007 31.Srpen 17:34 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 17:16): ale o té nejvyšší možné ceně to přeci je. To je obchod. Jedna strana nabídne a druhá buď ne/akceptuje či dojde k nějakému kompromisu. To je základ podnikání, aby obchodník měl zisk a zájemce byl spokojen. Co se týče cen projektů v ČR, tak mě to přijde (hlavn u státních zakázek), že každý chce urvat co nejvíce (to chápu), ale nechápu to, že městský okruh Prahy měl stát 38 miliard, ale již dnes se odhaduje cena na 71 miliard. :-\( To je 3/4 Temelína (kde byla mimojiné cena také několikrát zvyšována).
2007 31.Srpen 17:16 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 10:37): Kdyz ona cena, kterou si urci CD o skutecnych nakladech nemusi vubec nic rikat. Nehlede na skutecnost, ze se snazi, aby byla takova cena co nejvyssi. :( Mel jsem v ruce dva odhady nakladu na vybudovani pripojky jedne taktez statni spolecnosti. Druha cena, o pet mesicu pozdejsi, byla vice nez 7x vyssi, pritom slo jednu a tutez pripojku a naprosto stejny zpusob realizace.
2007 31.Srpen 10:37 (R)PeNik: Již mám v práci emailu zprávu z ROPIDu, kolik stála loni cena jednoho km. Částka byla 56,xx Kč (necelých 57,- Kč). Letos to nevím, ale v emailu je postup jak to zjistit. Ještě jsem neměl čas to zjistit, ale bude spíše vyšší. Očekávám tak kolem těch 60 Kč. Až budu v práci, přepošlu si jej domů a zkusím se na to kouknout.