Spojení Milovice - Praha

O čem se diskutuje?

Cestování hromadnou dopravou směrem na Prahu.

Fotogalerie

../piclib/thumbs/H_fotoalbum_qdu6uw2os51mdsi.JPG


 
2007 3.Září 16:13 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 2.Září 19:21): To s tou dopravní cesto je a není pravda. Dopravní cesta patří SŽDC (plně státní organizace). ČD a.s. je podnik, ve kterém má stát většinový podíl. ČD platí za použití dopravní cesty stejnou částu jako konkurenční dopravce (alespoň takto mi to bylo řečeno). Stejná souprava = stejná cena za použití dopravní cesty. Co se týče elektřiny, tak tu si můžete klidně nechat dodávat z Prahy. Problém v tom není. Ovšem asi by se lišila cena za dopravu (?) této elektřiny, takže nakonec by možná vyšla dráž. Podrobně jsem to nezkoumal, ale někde jsem četl, že by to takto mělo jít. Ty pevnélinky mě docela zajímají: proč mám platit telekomu za pronájem přístroje, když od něj žádný nechci? Nebo se to změnilo? Já již pevnou nemám, tak ani nemám tušení, co si ten lotr Telecom/Eurotel/O2 účtuje za linku.
2007 2.Září 19:21 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 1.Září 06:48): Ta cena je docela zvlastni. Naopak bych ocekaval realnou cenu za kilometr vyrazne vyssi - vzdyt novy konkurent by pouzival nove vlaky, oproti CD, ktere vyuzivaji predevsim uz nekolikrat amortizovane soupravy. I kdyz na druhou stranu vyslednou cenu muze poradne zkreslit cena, kterou si CD uctuji za pouziti jejich dopravni cesty. Dokud se dopravni cesta neoddeli od provozu, nelze o konkurenci mluvit. Je to v tomto pripade stejne pseudokonkurecni prostredi jako tomu je u distribuci elektriny a nebo v provozovani pevnych telefonich linek.
2007 1.Září 06:48 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 1.Září 05:22): zákazník by opravdu poznal jen změnu v kultuře, ale není to zrovna zákazník, který stále řve, že jsou vlaky špinavé? Třeba by mu to ke štěstí a spokojenosti stačilo, pokud by to bylo za stejnou cenu. A pokud by společnost nabídla nižší cenu kraji, což by kraj zcela určitě uvítal, protože by musel méně doplácet na ztráty a více by se na této ztrátě podíleli zákazníci. Vy by jste nechtěl za stejné peníze jezdit lepším? Ovšem další věcí je, že ŽÁDNÁ společnost, která chtěla v okolí Prahy konkurovat ČD, nenabídla cenu pod 60,- Kč (loni třeba právě v úseku Milovice - Praha, chtěla podnikat společnost Connex a ještě v posledním návrhu GVD měla své vlaky paralelně s vlaky ČD). To znamená, že kultura cestování by byla zaplacena krajem. V dnešní době, kdy kraj obrací každou korunu a i 60,- Kč se mu zdá být hodně, tak to je pak těžké. Já nedokážu posoudit a ani spočítat (nevím, co všechno se vůbec do ceny promítá, některé věci jsou jasné: dopravvní cesta, personál, vše okolo strojů, a le je asi i spousta dalších o kterých nemám ani páru), zda je tato částka malá či velká, ale zarážející je, že žádná společnost není schopná pod tuto částku jít. Z toho může(?) plynout, že levněji to provozovat nejde.
2007 1.Září 05:22 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 21:39): Kdyz ono podnikani na zeleznici v osobni doprave mezi Prahou a Milovicemi (vseobecne v ramci dosahu ROPID) neni vubec jednoduche. Pokud by takova firma byla zakomponovana do ROPID zakaznici vyuzivajici predplacene jizdne by krome "jine" kultury cestovani nepoznali zadnou zmenu. A kdyby k prirazeni do ROPID nedoslo, mohli bychom si opet vybrat jestli jezdit v ramci ROPID s CD a nebo s firmou XXX, coz by opet posililo monopol CD :-\/
2007 31.Srpen 21:39 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 21:23): něco na tom asi bude. Ovšem podnikání na železnici je otevřeno všem, kdož chce na ní podnikat. Viz RT Expres (snad již od nového GVD) či Connex.
2007 31.Srpen 21:23 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:11): Hlavou zed neprorazis. Statni monopol je nedotknutelny nejenom v doprave...staci jenom otevrit oci a porozhlednout se kolem.
2007 31.Srpen 21:21 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:04): Jednu lokalni trat uz jsme tu resili. CD ale prece "pousteji" pouze takzvane "ztratove" trate.
2007 31.Srpen 20:11 (R)PeNik: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 20:04): pokud si myslíte, že to je monopol, můžete podat podmět na obchodní inspekci, která se tím může zabývat.
2007 31.Srpen 20:04 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 20:00): jak to že nemá. Vždyť nikdo nikomu nebrání jít podnikat na železnici. Pokud je schopen nabídnout nižší cenu než ČD, tak zcela určitě kraj sáhne po konkurenci. V moravskoslezském kraji to takto již provozují na lokálce.
2007 31.Srpen 20:00 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 17:34): Problem je, ze daleko vice nez obchod to je - statni monopol :-\( a ten nema s konkurecnim prostredim vubec nic spolecneho.
2007 31.Srpen 17:34 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Standa z 31.Srpen 17:16): ale o té nejvyšší možné ceně to přeci je. To je obchod. Jedna strana nabídne a druhá buď ne/akceptuje či dojde k nějakému kompromisu. To je základ podnikání, aby obchodník měl zisk a zájemce byl spokojen. Co se týče cen projektů v ČR, tak mě to přijde (hlavn u státních zakázek), že každý chce urvat co nejvíce (to chápu), ale nechápu to, že městský okruh Prahy měl stát 38 miliard, ale již dnes se odhaduje cena na 71 miliard. :-\( To je 3/4 Temelína (kde byla mimojiné cena také několikrát zvyšována).
2007 31.Srpen 17:16 Standa: (předchozí) (Re: PeNik z 31.Srpen 10:37): Kdyz ona cena, kterou si urci CD o skutecnych nakladech nemusi vubec nic rikat. Nehlede na skutecnost, ze se snazi, aby byla takova cena co nejvyssi. :( Mel jsem v ruce dva odhady nakladu na vybudovani pripojky jedne taktez statni spolecnosti. Druha cena, o pet mesicu pozdejsi, byla vice nez 7x vyssi, pritom slo jednu a tutez pripojku a naprosto stejny zpusob realizace.
2007 31.Srpen 10:37 (R)PeNik: Již mám v práci emailu zprávu z ROPIDu, kolik stála loni cena jednoho km. Částka byla 56,xx Kč (necelých 57,- Kč). Letos to nevím, ale v emailu je postup jak to zjistit. Ještě jsem neměl čas to zjistit, ale bude spíše vyšší. Očekávám tak kolem těch 60 Kč. Až budu v práci, přepošlu si jej domů a zkusím se na to kouknout.