Nebezpečná místa - doprava


 
2011 23.Listopad 20:12 (R)fnek: (předchozí) (Re: OXY z 23.Listopad 08:14): Reagovala jsem na apsolutní přednost chodců,ne na ostrůvek, chodci-skokani mi dost vaděj, s ostrůvkem jsem ještě neměla tu čest
2011 23.Listopad 14:45 (R)tomkov: (předchozí) (Re: OXY z 22.Listopad 20:49): No ono to do poslední chvíle právě není poznat, zda-li to auto přednost dá, když si najíždí (a hlavně musí najet, aby viděl) až do křižovatky. Člověk tam určitě nejede ani zdaleka 50 a má co dělat aby se trefil kam má a netrefil něco co nemá. Taky jsem většinou jezdil tak, že jsem přejížděl místo kde dnes stojí ostrůvek, a to ještě auta proti měla dost místa aby projela. Nejsem žádný remcal, doprava a její bezpečnost, včetně bezpečné jízdy mě docela dlouhou dobu živila. Takováto "řešení" opravdu nic neřeší a spíš situaci, zvláště některým (nákladní auta, autobusy, záchranné sbory), výrazně komplikují.
2011 23.Listopad 08:14 OXY: (předchozí) (Re: fnek z 22.Listopad 23:58): Já vím, právně je to napsáno hezky, ale realita je jiná. Osobně ten betonový ostrůvek v Mírové ulici považuji za nebezpečnou blbost. Průjezd se zúžil, řidič se musí věnovat značkám, střídání intenzity veřejného osvětlení, občas nedání přednosti od vozidel přijíždějících z ulice 5. května a místo toho, aby co nejvíce sledoval případné chodce, bude ještě svou pozornost věnovat tomu, aby se do zúžené vozovky trefil. Jsou situace kde se rozdávají pokuty při parkování i v klidných ulicích za to, že se jízdní pruh nedodrží 3,00 m. A tady na hlavní silnici není třeba mít dost místa? Navíc ten betonový ostrůvek není na rovném úseku silnice.
2011 22.Listopad 23:58 (R)fnek: (předchozí) (Re: OXY z 22.Listopad 20:49): Apsolutní přednost chodců je rozšířený omyl, Ustanovení § 5 odst. 1 písm h): ukládá řidiči, „s výjimkou řidiče tramvaje, povinnost umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce a pokud je to nutné je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.“ Ustanovení § 54 odst. 3: stanoví, že „chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy. Nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel“ - zde je namístě podotknout, že podle ustanovení tohoto zákona nemusí vozidlo, které má právo přednostní jízdy používat sirénu, ale pouze modré přerušované světlo. Jak vyplývá z výše uvedených ustanovení zákona, chodec v České republice na vyznačených přechodech pro chodce neřízených světelnou signalizací absolutní přednost nemá. Náhlé vstoupení do vozovky i na vyznačeném přechodu bez rozhlédnutí nebo na velice krátkou vzdálenost před přijíždějícím vozidlem může mít pro chodce velice vážné, často fatální následky. •zastavil se před přechodem a rozhlédl se na obě strany, •navázal oční kontakt s řidičem přijíždějícího vozidla a tím se přesvědčil, že jej řidič vidí, •vstupoval na přechod tam, kde má dostatečný rozhled, •nevynucoval si právo přednosti za každou cenu.
2011 22.Listopad 23:40 Jarda: (předchozí) (Re: OXY z 22.Listopad 20:49): Ano to je pravda o těch chodcích:Oni si totiž myslí,že mají vždy na přechodu přednost a hřeší na to.Mnohdy se ale toto myšlení stalo něktekým bohužel osudným.
2011 22.Listopad 20:49 OXY: (předchozí) (Re: tomkov z 22.Listopad 16:31): Ale to máte kliku, že vám to auto dalo přednost. Já tu přednost již mnohokrát nedostal a byl rád, že jsem to vyrovnal v místě, kde je teď ten ostrůvek a to jsem jel pomaleji než 50 km/h. Učitě je ostrůvek vybudovaný podle předpisů, ale v tomto místě se to vymyká normálnímu uvažování. Pro chodce se dělá betonová pevnost, ale pro řidiče to bude past. Takže místo ochrany případných chodců to bude pro ně ještě nebezpečnější. Raději bych na přechodech viděl osvětlení blikajícími LED světly. Ideální svět nebude nikdy, jsem často chodec i řidič, ale když lezou chodci bez rozhlédnutí na přechod, v uších muziku, mám obavu, zda ta jejich absolutní přednost není z jejich strany zneužívána.
2011 22.Listopad 16:31 (R)tomkov: (předchozí) (Re: St@nda z 21.Listopad 22:36): ...přesně. Dneska se mi to stalo. Auto z 5.kvetna mi dávalo přednost, najelo si do křižovatky a já měl co dělat abych se trefil mezi něj a ostrůvek. Být tam ještě chodec.... no nevím. Chyba v tomhle místě byla vždy a to hlavně když je tma. Přechod před kostelem je osvětlený (jak má byt - jasné bílé, silné světlo), pak mžourá lampa nad křižovatkou, Mírová až ke Školské - tma jak v ..., a tam zase září přechod. Přechod před Modrou hvězdou prostě není vůůůůbec vidět, natož chodci na něm, jelikož tě dostatečně oslní ty přechody. A teď tam ještě bude ostrůvek.... Pěkné, opravdu pěkné.
2011 21.Listopad 22:36 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Mil z 21.Listopad 08:21): Je videt, ze nemas poneti o mistnich pomerech :-\/
Ten ostruvek je nebezpecne vytrcenej do krizovatky...navic tam nejde o klasicky kriz, ale auta co jedou po Mirove musi projet "esicko"...osobak se tam za normalni situace vejde...vetsi nakladak uz bude mit problem...
... kdyz si auto davajici prednost z 5.kvetna najede do krizovatky, tak jak je obvykle nezbyva autu jedoucimu po hlavni nic jineho nez to projet protismerem nebo vzit ten ostruvek :roll:
Na zklidneni provozu to nema vliv...mistni piloti to vydrzi jeste do prechodu na Skolske a pak na to slapnou...tam u z nic nezastavi :fie:
2011 21.Listopad 16:05 Jirka: (předchozí) (Re: Mil z 21.Listopad 08:21): Jo beru, že zpomalení v Mírový je vhodný, ale zkuste se tam trefit s něčím větším při odbočování vpravo od současného MÚ, při kvalitě vodorovného značení a značení v Milovicích vůbec, si dokáži živě představit, jak bude tento paskvil vidět. Ostrůvky se u nás staví tak debilně, že spíš hrozí nehoda, když někdo zavadí o jeho hranu, než aby pomáhal bezpečnosti. Zkosení hrany, případně rohu obrubníku je věcí nevídanou. Představte si jen tu možnost, že na roh toho obrubníku spadne cyklista, nebo motorkář hlavou, nebo že o něj zavadíte zadním kolem vleku - tak ho to vykatapultuje rovnou neřízeně do prostoru chodníku, i když tam pojedete třeba 30. Už se těším, jak tam bude v zimě baletit sněžný pluh :-D
2011 21.Listopad 15:55 Zel: (předchozí) (Re: Jirka z 20.Listopad 23:46): Po dlouhé době jsem byla v milovicích a když jsem ty ostrůvky viděla, tak trochu jsem nechápala:-\( dokonce i auto to vzalo od kostela nahoru v protisměru, a co pak v zimě, až budou odhrnovat sníh, asi to bude každé jaro poničený
2011 21.Listopad 08:21 Mil: (předchozí) (Re: Jirka z 20.Listopad 23:46): No takový ostrůvek je lepší než alkotest. Pokud jede nějaký náruživec v noci z hospody, tak se rychle probere o ostrůvek a neťukne žádného chodce. :) Jinak zcela vážně, ostrůvky slouží ke zpomalení a zklidnění dopravy a ne aby Mírová ulice sloužila jako závodní dráha pro místní formule :) :)
2011 20.Listopad 23:46 Jirka: Nebezpečná místa - ty se začínají zřejmě produkovat v samém centru Milovic. Například úžasný pseudoostrůvek v křižovatce před hotelem Modrá hvězda - zkuste se tam trefit v mlze, ve správném směru, třeba s autobusem. Nebo nepochopitelné vyústění sjezdů pro invalidy z chodníku do silnice v ulici mezi kostelem a současným MÚ. Jako cyklista jste nucen vyjíždět od okraje vozovky do cesty autům, která Vás zrovna míjí, abyste objeli debilní obrubníčky sjezdů. Opravují se najednou i chodníky, kudy nikdo moc nechodí - vedou prakticky mezi dvěma čísly popisnými. MÚ jede na provizi za spotřebu zámkový dlažby a vobrubníků ne?