Spojení Milovice - Praha

O čem se diskutuje?

Cestování hromadnou dopravou směrem na Prahu.

Fotogalerie

../piclib/thumbs/H_fotoalbum_qdu6uw2os51mdsi.JPG


 
2008 13.Únor 11:39 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 11:37): Číslo jednotky neznám, mám problém si vybavit i SPZ svýho auta, sorry...
2008 13.Únor 11:37 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Gorc z Gorců z 13.Únor 11:35): takže se snížila zátěž a nemusel být vyvíjen tak velký tah a tím páden nedocházelo k prokluzu. Logiku by to mělo. Právě kdybych znal číslo jednotky, dalo by se to zjistit z onoho zařízení, kde by ty prokluzy byly zobrazeny.
2008 13.Únor 11:35 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 11:28): No já to ze svého pohledu taky odhaduju na ten prokluz... Při snaze o rozjezd to divně cukalo, a tím to vždycky končilo, dokud jsme se neodlehčili.
2008 13.Únor 11:29 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Gorc z Gorců z 13.Únor 11:24): pokud se nepletu, letos na jaře či v létě by měla začít elektrifikace, takže vlaky, které v současné době končí v Lysé, budou jezdit do Milovic. Motorových vozů se ale nezbavíme.
2008 13.Únor 11:28 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Gorc z Gorců z 13.Únor 11:08): strojvedoucích bych se neptal. Každá jednotka je vybavena zařízením telerail, která odesílá informace z provozu jednotky (úplně všechny závady). Není nic jednoduššího než se připojit na server s databází a trochu analyzovat data. Příčinu nerozjetí bych viděl ve vlhkosti vzduchu v okolí Labe a narvanosti jednotky, kdy již byly překročeny adhezní podmínky pro rozjezd. Je to jen ovšem spekulace, protože člověk by řekl, čím větší hmotnost, tím lepší adhezní podmínky. To platí, ale u všech vozidel ČD vstupuje jako další rozhodující faktor klopný moment skříně a podvozku, kdy dojde odlehčení první nápravy ve směru jízdy a tím zaúčínkovámí skluzu. Prostě tlak na přední a zadní podvozek byl tak rozdílný, že to klouzalo. když k tomu připočtu ještě větší hmotnost "nákladu", asi by nebylo co řešit. škoda, že nikdo neví číslo jednotky, docela by mě zajímalo, co se stalo.
2008 13.Únor 11:24 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 11:14): Díky za info. Pošlu modlitbu Sredni Vaštarovi, aby mi časem seslal dvouvagónovou soupravu. Těch 6-7 minut Lysá-Milovice-Lysá se dá se značným sebezapřením (mnohdy mezi zaprděnými a nemytými důchodci v dopoledních či poledních vlacích) naštěstí vydržet. Jen nevětrat, jinak mi po hlavě dají holí!
2008 13.Únor 11:20 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Milka z 13.Únor 11:09): protože je to takto v předpisech. Já je nedělal, nepřipomínkoval a ani je neznám podrobně. Ke své činnosti je totiž nepotřebuji. Normální to není a také to není pravidlem! Do jednotky s kapacitou 310 lidí se rozhodně 620 lidí nenarve. Počítám tak 310 - 400 (teď nevím jaká je norma, podle které se počítá místo na m2 na cestujícího).
2008 13.Únor 11:19 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: Milka z 13.Únor 11:09): Já jsem rád, že ji zkontrolovali aspoň před jízdou. Víc si skutečně snad už ani nemůžu přát. Navíc jsem chvíli žil ve Velké Británii, a jejich soukromé dráhy měli v 90. letech asi poloviční spolehlivst než naše, ale tak dvacetinásobné ceny jízdného. S tím zdrvím cestujících máte pravdu, jsem poslední dobou pod velkým tlakem, a tahle událost mohla být spouštěčem průseru. Kdyby např. došel průvodčí a chtěl vidět jízdenku, asi bych ho křečovitě chytil pod krkem. V ucpaném vagónu do Milovic respektují nasrnaost namačkaných cestujících jen dva průvodčí, ostatním to není blbé prodírat se skrz a dožadovat se jízdních dokladů. V tomto směru jsou v Anglii dál... Obecná slušnost nad povinnost.
2008 13.Únor 11:14 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Gorc z Gorců z 13.Únor 11:04): to je jednoduchá odpověď: zeptejte se ROPIDu, proč objednal pouze 1 vůz. Snažil jsem se zjistit, proč o víkendech nejezdí do Milovic například regionova (rekonstruované nynější vozy), která by zde uplatnění našla i co do počtu cestujících, ale bohužel, nestíhá jízdní doby. Kdyby jezdily 3 vozy, tak je to zaplatit navíc dva lidí (průvodčí a strojvedoucí). To samé platí i o řazení 2x motorový spojený vůz. Neznám přesná čísla na tomto rameni a těžko hodnotit. Já jezdím autem do Lysé. Co si pamatuji, tak ten motorák, byl vždy poměrně naplněn. Ovšem kapacita objednaného spoje se nepočítá na počet sedaček, ale obsaditelnost vlaku. Takže z toho plyne, že každý cestující nemusí sedět. Je to obdobné jako v autobusech MHD.
2008 13.Únor 11:09 Milka: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 10:59): v tom případě, by mě zajímalo, proč jednotka 9406 nebyla zkontrolovaná před tím, než "šla spinkat". Kontrola 20 minut před odjezdem jednotky by měla být jen další preventivní, když je zřejmé, že při zjištění závady není v tak krátkém čase možná náhrada...třeba první kontrola byla, ale nic neodhalila..nevím.A podle Vás je normální, že dráhy dopustí, aby se 620 lidí narvalo do soupravy pro 310 lidí?!To je taky hazardování se zdravím.Pokud přeplněná souprava v Jiřině nebyl důvod, proč se souprava nerozjela, musela být příčina jinde.Potom tedy průvodčí lhal a nechal lidi vystoupit zbytečně.
2008 13.Únor 11:08 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 10:59): Jednotka se skutečně nerozjela po mnoha (snad pěti či sedmi) pokusech a průvodčím udávaný důvod byla přílišná hmotnost. Dozadu jí couvat jakž takž šlo. Když pak vystoupil ještě o něco větší počet lidí, než ten, který na Jiřině nastoupil, jednotka se velmi líně rozjela do Čelákovic. Tam ji totálně obsadili cestující, ale kupodivu se rozjela úplně normálně. Musíte se ptát strojvedoucích, kde byl nakonec opravdový problém.
2008 13.Únor 11:04 Gorc z Gorců: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 10:26): Díky za info. Je mi jasné, že důvody bývají téměř vždy oprávněné. Teď už jen zlepšit komunikaci, aby třeba průvodčí hodil tuto informaci do davu, určitě se tím sníží nasranost nacpaných cestujících. Druhá věc je to, proč se to stává celkem často (příjezd krátké soupravy v exponovaný čas), ty soupravy jsou snad staré jen pár let, u těch přestárlých jejich poruchovost chápu. Můžete mi ještě vysvětlit, proč z Lysé do Milovic jezdí ve večerních hodinách jen 1 vagón (konkrétně 20.34)? U těch dalších (21.34 a později) to opět chápu, ale tenhle je pravidelně už víc jak rok nacpaný k prasknutí.
2008 13.Únor 10:59 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Milka z 13.Únor 10:46): takže postupně. Jednotka, která měla jet na 9406 v Nymburku spinká. Strojvedoucí, když přijde na jednotku, tak si ji obejde. V případě, že zjistí závadu neslučitelnou s provozem se musí jednotka odstavit. Když na závadu přijde 20 minut před pravidelným odjezdem, kde chcete hledat náhradu? Náhradní souprava z Prahy nestihne dojet, tak jak to chcete řešit? To, že jednotka nedokáže pojmout max. 620 lidí (kapacita objednaná ROPIDem) je normální, když její kapacita je 310 lidí. Proto si ROPID objednal dvě soupravy a ne jen jednu, aby se do ní lidé vešli. To, že se jednotka nerozjela mi přijde dosti absurdní a nevěřím tomu!!! I narvaná jednotka se dokáže rozjet!!! Kdyby tu někdo znal číslo jednotky, která jela na 9406, jsem schopen nějaké informace zjistit, ale takovéto "psaní" naprázdno nemá smysl.
2008 13.Únor 10:46 Milka: (předchozí) (Re: PeNik z 13.Únor 10:26): No samozřejmě, že jet poškozenou soupravou by nikdo nechtěl. Nicméně v dobu, kdy jezdí do práce maximum lidí, vystavit jen jednu soupravu není asi moc ideální - vzhledem k tomu, že jedna souprava nedokáže tolik lidí pojmout - nebo dokáže, ale pak se nerozjede...A nebo rozjede, ale myslím, že sardinky mají v konzervě větší komfort než cestující v tolik narvaném vlaku!
2008 13.Únor 10:26 (R)PeNik: Příčinou vystavení pouze jedné jednotky byl utržený tlumič na podvozku (souprava, které měla jet jako postrk na 9406), který strojvedoucí odhalil. Tato jednotka byla z Nymburka dopravena do depa 50 km/h rychlostí. Chce tu snad někdo hazardovat s lidskými životy nebo jet 50 km/h? Nehledě na to, že vozidlo s vadným pojezdem nesmí být vystaveno na vlak. Toliko na vysvětlení dnešní anomálie na 9406.