Monopolní molochy (O2, ČD, ČP apod...)

Podobná témata

Spojení Milovice - Praha


 
2009 5.Říjen 10:52 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 10:33): Drazni odbory to mohou dokazat jednoduse. Vezmou si jako rukojmi cestujici a to by v tom byl cert, aby s nimi potom ministr dopravy nejednal.
2009 5.Říjen 10:33 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 10:13): aha, sorry. jen mohu na stranu odborů nyní říci, že už nemají takovou sílu jako měly (nejednotnost odborů na ČD) a jsem strašně zvědavej, jak dopadne letošní kolektivní vyjednávání. Osobní tip je, že zaměstnanci nebudou moc spokojeni, ale chce to "regulérní" pohled na věc a pochopit možnosti zaměstnavatele. Ač se mě to bude také týkat, pochopím některá omezení. A ještě otázka na závěr: jak moc mohou odbory Čd ovlivnit vstup konkurence na železnici? Zajímala by mě konkrétní možnost zamezení vstupu.

Něco mimo ČD a téma: Co se týče SA a železnice, tak si myslím, že pan Vančura je velkohubý člověk. Je sice hezké, že chce podnikat na železnici a jak tvrdí výrazuně levněji (super), ale uvědomme si si jednu věc: kde bude ty své supermoderní jednotky opravovat? Nebo budou bezporuchové, bezúdržbové? Nebo bude jezdit na opravy do zahraničí (samozřejmě to lze). Samozřejmě by si mohl vystavět svoji vlastní správkárnu, ale obávám se, že i uzavřená smlouva na 10 let by mu nestačila na to, aby byl alespoň s nulovým ziskem toto vybudovat. Jedná se o investici v řádu miliard. Vystavět halu není problém, ale pod touho halou musí vzniknout jakási "vana" na ropné produkty, které vždy vznikají v železničním provozu. Samozřejmě je to řešitelné. Další věcí je na jakých relacích by velice rád podnikal: na těch nejziskovějších. To umí každý. Podívejme se na sever Čech, kdo tam vyhrál dopravu. On z toho utekl, aniž by vyčkal na rozlepení obálek a vyhlášení vítěze. I tamní krajští představitelé měli velké oči na to, že nevyberou nejlevnější dopravu a že si připlatí za komfort. Nepřiplatili a raději si dali do nové smlouvy ČD obnovu vozového parku. Mysl míní, prachy mění.

Druhá olovina příspěvku je jen výlev "emocí".
2009 5.Říjen 10:13 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 09:49): Ja mluvim o odborech. To, ze mel vlak malo vagonu chapu jako chybu poradatele a ne drah.
2009 5.Říjen 09:49 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 09:23): je třeba si ovšem uvědomit, že někdo měl provést objednávku na zvýšení kapacity vlaků. Jak myslíte, že probíhal papež ve Staré Boleslavi? Kdyby bylo vše na kraji, tak by žádné posilové vlaky nebyly. Naštěstí zasáhlo MD a vlaky objednalo. Kdo by zaplatil zvýšenou kapacitu vlaku? Kraj/stát má cosi objednáno. Jenže více vozů = více poplatků za dopravní cestu (a někdy i další náklady na dalšího původčího). Objednávka je ale na určitý počet vozů. Zaplatila by se alespoň dopravní cesta z nezajištěného zvýšeného zájmu o vlak? Kde jsou další poplatky? Jak je možné, že když bylo nyní cosi obdobného v Mělníce, byla provedena regulérní objednávka na zvýšení kapacity vlaků? Nejsem si zcela jist, že by se soukromník zachoval jinak, protože ve finále by měl černého petra on, kdyby se nikdo nedostavil.
2009 5.Říjen 09:23 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 07:53): Uz aby ten socialismus v CD skoncil. Ve spolecnosti kde odborari diktuji vlade a vyhrozuji stavkou kvuli vpusteni konkurence na koleje neni neco v poradku.
2009 5.Říjen 07:53 (R)PeNik: Nebojte se odborářů a zrušte už konečně monopol Českých drah