Monopolní molochy (O2, ČD, ČP apod...)

Podobná témata

Spojení Milovice - Praha


 
2009 5.Říjen 13:02 maryn: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 11:31): pan Jančura to ale neumí, on bude schopen provozovat spojení krajských měst s Prahou, doufám že mu to nikdy neprojde, protože o to více budeme doplácet my všichni na CD z rozpočtu, přesně tak jako je to v autobusové dopravě.
2009 5.Říjen 12:53 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 11:50): Srotovne je nesmysl, v tom se shodneme. Ale srovnavat lobbing, jakkoliv s nim nesouhlasim, s vydiranim, ktere predvadeji CD odbory nelze. V souvislosti se srotovnym existovalo spoustu moznosti jak se mu nakonec vyhnout. Vsechny ty moznosti vychazeji s principu zastupitelske demokracie. To ze se proti tomu nepostavil zadny z politiku je vec jina.
Naproti tomu CD odbory stavi vladu/cestujici pred hotovou vec: Nechceme konkurenci na zeleznici a kdyz nebude po nasem tak nepojedou vlaky. A basta.
2009 5.Říjen 12:42 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 11:31): Tady je ten odkaz


Ohlášená stávka odborů v dopravě vs. komfort cestujících

2009 5.Říjen 11:50 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 11:19): co se týče Škodovky, tak se mi nelíbí "šrotovné", za které třeba škodovka nemůže, ale určitě za něj lobuje a určitě není sama. Jen si to vemte kdo to zaplatí. Kolik jedinců bude mít nové auto a složí se na to celý národ. Důsledek šrotovného může být stejný jako na Slovensku, kde si lidé masově nakoupili auta (i na splátky) a s odstupem času zjistili, že na něj vlastně nemají a s velkým prodělkem jej prodávali (i do bazarů) pod cenou. Takže výsledek šrotovného? Automobilka se má dobře, bankovní sektor taktéž, autobazar též a zaplatíme to všichni. Nehledě na to, že naše automobilky zdejší šrotovné nepotřebují, protože těžily ze šrotovného v Evropě. Mluví se o konci krize (do jaké míry to je pravda ukáže čas), ale my budeme mít šrotovné.

Jak k tomu přijdou lidé, kteří si auto nekoupí nebo si jej koupí před šrotovným? Já si letos koupil auto a rozhodně jsem nečekal na šrotovné, protože v červnu vůbec nebyla jistota, že bude (ona není vlastně ani teď, ale už je vše schváleno). Myslím si, že každá automobilka může pro odbyt svých aut zavést své "šrotovné" na úkor svých marží. Já když kupoval auto, tak jsem dostal slevu 26.000,- Kč bez státního šrotovného. Jak vidno jde to i bez zákonů.
2009 5.Říjen 11:31 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 11:19): že odbory odmítají konkurenci ještě neznamená, že o ní rozhodují. V tom článku, který jsem sem mrsknul ráno mi chybí jakýkoliv odkaz na konkrétní článek či jednání s vládou, že prostě se bude stávkovat za to, aby nebyla konkurence. Podle mě odbory dost dobře ani toto rozhodnutí ovlivnit nemohou. Mohou jen částečně. Nedovedu si představit, že by stávkovali několik týdnů či měsíců po takovémto rozhodnutí.

Spíše mi ten článek přijde jako stížnost "cestujícího", který se účastnil oné akce a musel se tlačit, protože organizátoři to špatně zorganizovali a přidal k tomu "omáčku". Samozřejmě na každém šprochu pravdy trochu. Mě konkurence nevadí. Mě vadí vychcaná konkurence typu !Vančura", který chce provozovat pouze ziskové spoje. Pokud konkurence, tak dostane poměrnou část ziskových a neziskových vlaků a pak teprve může na těch neziskových ukázat, co v něm je a jak to dokáže dělat levněji a lépe. Ono dělat rozpočet na ziskové spoje je výrazně jednodušší (i já bych měl velkou hubu o nižších cenách, když mi tržby nebude odčerpávat neziskový spoj) než do rozpočtu zahrnout neziskové spoje a poté začít počítat, za kolik to jsem vlastně schopen provozovat.
2009 5.Říjen 11:19 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 11:03): Jasne, proc by si nebrali jako rukojmi cestujici, ze? Na druhou stranu by si zase odborari meli uvedomit, ze bez cestujicich by nemelo spoustu z nich praci.

Me jde ale primarne o jinou vec a to o tu drzost, ze se vubec odbory odvazi neco takoveho chtit. Ta absurdita, ze se odborari CD brani konkurenci na kolejich vyjde najevo treba v nasledujicim pripade. Co kdyby pozadovali po vlade odborari ze Skodovky, aby stat zajistil monopol na prodej aut v CR jen Skodovce? A zablokovali by kvuli tomu treba hlavni tahy v zemi. Absurdni ne?
2009 5.Říjen 11:03 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 10:52): odbory si za rukojmí berou cestující, ale rozhodně ne na takovouto akci. Například v případě, že nebude uhrazena prokazatelná ztráta (byly to 3,2 mld) se nesmí vzít za rukojmí cestující (stávka nebo omezení dopravy na 40-60% - záleželo na kraji). A to si těď nevymýšlím, opravdu omezení dopravy ve velké míře bylo na přetřesu dne. Každé odbory, které mají cokoliv společného s veřejností si při stávce berou za rukojmí ostatní obyvatele (cestující, ..., ...), takže to není nic nového pod sluncem. Když to ale srovnám například s Francií, tak zdejší výhrůžky jsou jen slabým odvárkem toho, co se děje tam. Tam nejen že se stávkuje ve velkém, ale napříč například celou dopravou (nejčastěji) a společně. To bych potom chtěl vidět dopravu ve zdejších velkých městech.
2009 5.Říjen 10:52 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 10:33): Drazni odbory to mohou dokazat jednoduse. Vezmou si jako rukojmi cestujici a to by v tom byl cert, aby s nimi potom ministr dopravy nejednal.
2009 5.Říjen 10:33 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 10:13): aha, sorry. jen mohu na stranu odborů nyní říci, že už nemají takovou sílu jako měly (nejednotnost odborů na ČD) a jsem strašně zvědavej, jak dopadne letošní kolektivní vyjednávání. Osobní tip je, že zaměstnanci nebudou moc spokojeni, ale chce to "regulérní" pohled na věc a pochopit možnosti zaměstnavatele. Ač se mě to bude také týkat, pochopím některá omezení. A ještě otázka na závěr: jak moc mohou odbory Čd ovlivnit vstup konkurence na železnici? Zajímala by mě konkrétní možnost zamezení vstupu.

Něco mimo ČD a téma: Co se týče SA a železnice, tak si myslím, že pan Vančura je velkohubý člověk. Je sice hezké, že chce podnikat na železnici a jak tvrdí výrazuně levněji (super), ale uvědomme si si jednu věc: kde bude ty své supermoderní jednotky opravovat? Nebo budou bezporuchové, bezúdržbové? Nebo bude jezdit na opravy do zahraničí (samozřejmě to lze). Samozřejmě by si mohl vystavět svoji vlastní správkárnu, ale obávám se, že i uzavřená smlouva na 10 let by mu nestačila na to, aby byl alespoň s nulovým ziskem toto vybudovat. Jedná se o investici v řádu miliard. Vystavět halu není problém, ale pod touho halou musí vzniknout jakási "vana" na ropné produkty, které vždy vznikají v železničním provozu. Samozřejmě je to řešitelné. Další věcí je na jakých relacích by velice rád podnikal: na těch nejziskovějších. To umí každý. Podívejme se na sever Čech, kdo tam vyhrál dopravu. On z toho utekl, aniž by vyčkal na rozlepení obálek a vyhlášení vítěze. I tamní krajští představitelé měli velké oči na to, že nevyberou nejlevnější dopravu a že si připlatí za komfort. Nepřiplatili a raději si dali do nové smlouvy ČD obnovu vozového parku. Mysl míní, prachy mění.

Druhá olovina příspěvku je jen výlev "emocí".
2009 5.Říjen 10:13 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 09:49): Ja mluvim o odborech. To, ze mel vlak malo vagonu chapu jako chybu poradatele a ne drah.
2009 5.Říjen 09:49 (R)PeNik: (předchozí) (Re: mcquak z 5.Říjen 09:23): je třeba si ovšem uvědomit, že někdo měl provést objednávku na zvýšení kapacity vlaků. Jak myslíte, že probíhal papež ve Staré Boleslavi? Kdyby bylo vše na kraji, tak by žádné posilové vlaky nebyly. Naštěstí zasáhlo MD a vlaky objednalo. Kdo by zaplatil zvýšenou kapacitu vlaku? Kraj/stát má cosi objednáno. Jenže více vozů = více poplatků za dopravní cestu (a někdy i další náklady na dalšího původčího). Objednávka je ale na určitý počet vozů. Zaplatila by se alespoň dopravní cesta z nezajištěného zvýšeného zájmu o vlak? Kde jsou další poplatky? Jak je možné, že když bylo nyní cosi obdobného v Mělníce, byla provedena regulérní objednávka na zvýšení kapacity vlaků? Nejsem si zcela jist, že by se soukromník zachoval jinak, protože ve finále by měl černého petra on, kdyby se nikdo nedostavil.
2009 5.Říjen 09:23 (R)mcquak: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 07:53): Uz aby ten socialismus v CD skoncil. Ve spolecnosti kde odborari diktuji vlade a vyhrozuji stavkou kvuli vpusteni konkurence na koleje neni neco v poradku.
2009 5.Říjen 07:53 (R)PeNik: Nebojte se odborářů a zrušte už konečně monopol Českých drah