Pracuji v Praze


 
2013 7.Říjen 20:30 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Kabelnet z 7.Říjen 11:43): životnost nádrže 10 let je málo? Respektive životnost je delší, ale pravidelná tlakovka je potřeba a že výměny vyjde lépe než tlakovka je bohužel pravda. Plnit lze i bez obsluhy, stačí si nechat vystavit patřičný dokument (po patřičném školení) a poprvé obsluhu s tímto dokumentem seznámit. Zpravidla s tím nemají problém, aby si člověk natankoval sám (pokud to není jen stanice na LPG). Mezi originalitou a neoriginalitou se tu můžeme hádat do aleluja, ale výsledek bude nulový.

Přijde mi, že máš stále potřebu tu všechny přesvědčovat, že CNG je prostě nejlepší. Mrsknul jsem sem odkaz, kde si může každý porovnat výhody a nevýhody. O výhodách domácí plničky není sporu, ale o vysokých pořizovacích nákladech hned na začátku také ne.
2013 7.Říjen 11:43 (R)Kabelnet: (předchozí) (Re: PeNik z 6.Říjen 20:48): Nemyslím si, že z LPG se dá dostat pod cenu domácí plničky to ledaže by jste měl doma rafinerii a LPG vyráběl sám. Asi takto PROČ NE LPG, bezpečnost LPG čeká na jiskru a pak je horší než plná nádrž benzínu, jízdní vlastnosti tah a uskákanost je dána i výrobcem LPG, minimální existence originální zástavby kde i originál od výrobce je přestavba, uložení nádrže je vždy na úkor nějakého prostoru v autě, krátká životnost nádraží a nutnost častých revizí dále plnění s obsluhou takže zbytečné čekání a snížení počtu plniček na ty non - stop. CNG plyn se rozfouká, díky originální zástavbě má výrobce vozu vše vyladěno a vůz jede stejně jako na benzín bez rozdílu, zemní plyn je všude stejný, uložení nádrží je vždy tak, že nejsou vidět a neberou Vám žádné místo, životnost nádrží je 15 let. S domácí plničkou jsem o 0,5 -0,6 Kč/1 km méně na veřejné plničce jsem na 0,9-1,1 Kč/ 1km.
2013 6.Říjen 20:48 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Kabelnet z 6.Říjen 20:11): dle mého grafu nejezdin o moc dráž na LPG a bez plničky :-D
2013 6.Říjen 20:13 (R)Kabelnet: (předchozí) (Re: Kabelnet z 6.Říjen 20:11): Oprava cena za 1 Kg 23,8 Kč u švestky je cca 16 Kč za litr.
2013 6.Říjen 20:11 (R)Kabelnet: (předchozí) (Re: PeNik z 6.Říjen 20:02): Vítejte tedy mezi adepty 120 km je optimál. Rychlé počty průměr kolem 3Kč / 1 km v dnešní době krát Vašich 35000 Kč je šílených 105000 Kč za rok pokud by jste jezdil za cenu plničky pana Švestky dostáváte se na 0,9 -1 Kč/1litr (pozor na přepočet 1kg není 1 litr cena za litr 23,8 Kč je tedy nižší někde okolo 16 Kč) berme tedy 1 Kč/1litr. 105000 Kč benzín - 35000 Kč CNG je pěkných 70000 Kč doma v peněžence za rok. Koupíteli ojeté větší typ Doblo, Multipla, VW za cenu okolo 200000 Kč z Německa je to auto za 3 roky zaplacené. Nové menší Panda, CitiGo za 3-4 roky která pak necháte v prodejně jako akontaci na nové.8-\) Jak jsem psal vyplatí se rozhodně od 100 km denně Po-Pá, od 50 km je to o ceně auta a kalkulaci jak rychle chci návratnost.
2013 6.Říjen 20:02 (R)PeNik: (předchozí) (Re: PeNik z 6.Říjen 16:33): konečně jsem nael chvilku času a tak jsem se tím nějak prokousal a prolezl nějaké stránky (to samé mohou udělat i ostatní). Ale našel jsem jednu stránku, kde je více méně napsáno vše. Je třeba si všimnout, kdy tato stránka vznikla a že od té doby se trošičku podražilo. Jinak v době psaní uvedeného článku to opravdu vycházelo na 0,54 Kč/km při spotřebě cca 6 l/100km. Ovšem k tomu je potřeba připočíst cenu plničky (jedno takové lepší ojeté auto nebo nová nákupní taška). Pokud to mají spočítáno dobře, tak najet jen 75000 km za rok jen do Prahy a zpět je skoro nemožné (nebo počítat s delší dobou návratnosti než co je uvedená v článku). Opravdu musí člověk jezdit jak drak. Já ročně udělám cca 35.000 km, kdy jedu cca 250x Milo-Pha-Milo (cca 120 km) a k tomu několikrát za rok otočím Milo - Jeseník = v průměru 1,3x/měsíc). Zajímavé by to bylo, kdyby se dohodlo více lidí.:-D
2013 6.Říjen 16:33 (R)PeNik: (předchozí) (Re: .... z 6.Říjen 15:57): jestliže to chápeš tak dobře, můžeš mi to vysvětlit jako úplnému blbovi? Co jsem hledal, tak se na tuto cenu nikdy nedostanu a to i s plničkou.
2013 6.Říjen 15:57 ....: (předchozí) (Re: PeNik z 5.Říjen 10:33): "Za ušetřené peníze pak lze koupit domácí plničku kde jezdíte za oněch 0,5-0,6 Kč / 1km."
2013 5.Říjen 10:33 (R)PeNik: (předchozí) (Re: St@nda z 4.Říjen 11:06): to napsal "moc hezky" a také psal o Švestkovi. A dodnes nevysvětlil cenu 0,5-0,6 Kč/km.
2013 4.Říjen 11:06 (R)St@nda: (předchozí) (Re: PeNik z 2.Říjen 13:01): Karel psal o domaci plnicce - domaci tankovani prijde levneji nez u pumpy ;-\)
2013 2.Říjen 13:01 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Kabelnet z 2.Říjen 04:24): trochu jsem pátral, jak je to s tou spotřebou. Našel jsem například toto a nic nenasvědčuje tomu, že by se spotřeba měla pohybovat v uvedených relacích 0,5-0,6 Kč/km. Takže jak to je s tou cenou?
2013 2.Říjen 11:57 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Z.R. z 2.Říjen 10:58): ale jistě, na LPG do 1,2 Kč/ km v pohodě (viz můj graf za několik měsíců, podrobnější grafy i s přezutím a najetím km mám samozřejmě také - toto je jen základní graf na rychlý okuk). Obrázek

Ovšem na CNG za 0,5-0,6 Kč/ km se mi nechce věřit. A také když je, jak píše, cca 50 CNG stanic v republice, tak pak musí člověk dost plánovat, aby se mu to vyplatilo, než aby to pak odjezdil jinak. Přehled CNG stanic je například zde (je jich 48). Přehled LPG je zde (je jich 724). V žádném případě uvedená čísla neznamenají, jsou všechny. U map stačí dát zoom-
2013 2.Říjen 10:58 Z.R.: (předchozí) (Re: PeNik z 2.Říjen 10:09): Blbost to vůbec není, já mám LPG a jezdím kolem 1,2Kč/1km. A i tak je to doopravdy znát. A když si vezmu cestu do Prahy i do Boleslavy, tak není problém po cestě natankovat jak LPG tak CNG, protože jich je docela dost, holt jen nejsou tak vidět jako klasické benzínky. A i kdyby nebyla, vždycky tam je i benzín na který se dá taky bez problému jet. Jen se precvakne čudlíček a jede se trádá dál.
2013 2.Říjen 10:09 (R)PeNik: (předchozí) (Re: Kabelnet z 2.Říjen 04:24): na CNG za 0,5-0,6 Kč/km? Tomu se ani nechce věřit. Ovšem když pak jedete někam, kde není CNG, tak jste v ... Navíc cena na 1 km je dost zavádějící, protože záleží na vstupní ceně paliva.
2013 2.Říjen 04:24 (R)Kabelnet: Co se týká ježdění do Prahy nebo jakékoliv ježdění do práce 5 dnů v týdnu, ale i krátký dlouhý týden nebo prostě jen ideálně 100 km jízda do práce (jde už 60-70 km) je zde řešení. Koupíte-li si ojeté auto za 100000 Kč máte jej za 1 rok splacené. Poté když ušetříte ještě 50000 Kč sníží se Vám náklady někde k 0,5-6 Kč / 1 km. Zní to jako nesmysl? Není. Jezdíte na stlačený Zemní plyn a úspora, až 120000 Kč ročně. Za ušetřené peníze pak lze koupit domácí plničku kde jezdíte za oněch 0,5-0,6 Kč / 1km. To je velmi velký a výhodný rozdíl oproti LPG které doma nenaplníte máte-li možnost připojit auto k plničce a tu k plynu jezdíte za ceny PHM roku 1995. Více je například na www.cng.cz admine to není reklama to je jak si snížit náklady na jízdu do práce. To ojeté auto musí být samozřejmě na CNG. Doporučuji ne přestavbu, ale originální vestavbu nejčastěji u těchto značek VW, Fiat, Škoda, Iveco, Opel. Auto naplníte zhruba na 50 stanicích po celé čr obvyklý dojezd 200 - 500 km dle typu vozu a nádrží. Plnička je přímo v Milovicích u švestky a aktuálně má nejlevnější cenu plynu v čr :thumb: :thumb: No a pak už jezdíte kolem čerpaček a smějete se. Spotřeba benzínu je totiž cca 10-20 litrů na cca 5000 -10000 km na benzín totiž startujete. Před zimou dobré vyjet a dotankovat nový obvykle nám vyjde do podzimu. :thumb: :thumb: