Po stopách původní obce Mlada


 
2009 31.Říjen 00:29 admin Henry: :backtotopic:
2009 31.Říjen 00:01 (R)OB_34: (předchozí) (Re: pavel z 30.Říjen 22:15): No, a jestli tam na ní omylem i doletěl ("Tavariš Komanč Ivan Ivanovič z Milovic"), tak jsme možná vyřešili i několik desítek let staré dilema, koho že to vlastně pitvali:-D :-D :-D ... ( hádám jen já, nebo dostaneme od Henryho "přes držku" cedulí, že se máme vrátit zpět k tématu? 8-O )
2009 30.Říjen 22:15 pavel: (předchozí) (Re: Soja_ z 29.Říjen 12:14): Bůhví, jestli by tam tu mezikontinentální raketu nedohodil "Tavariš Komanč Ivan Ivanovič z Milovic".Kdyby tady ještě doteď strašil v neidentifikovatelně tajemném objektu Mordova rokle.Jenž je co by nohy vzal na ramena daleko od původní lokality vesnice Mlada.;-\)
2009 29.Říjen 12:14 (R)Soja_: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 28.Říjen 14:03): Co by mezikontinentalni raketou dohodil...
2009 28.Říjen 14:03 admin Henry: (předchozí) (Re: INFO z 28.Říjen 13:44): Tohle . Od Milovic trochu z ruky.
2009 28.Říjen 13:44 INFO: Dobrý den, můžu se zeptat co je oblast 51??? Děkuji
2009 26.Říjen 15:54 admin Henry: :backtotopic:
2009 26.Říjen 15:06 OB_34: (předchozí) (Re: Pavla z 26.Říjen 13:41): To je hnus, velebnosti! To máte pravdu! Dokáže to odradit. Třetím rokem se tu účastníme brigád na sběr bordelu a člověka tak max. nas..., že do týdne je to v původním stavu:-\/ . Ale i tak bych za Milovice zatím neměnila :ok:. Už jenom proto, že jsem nesmírně zvědavá, jak tady ten "příběh Oblasti51" dopadne...pak se uvidí! A do té doby je na objevování mooře času! ;-\)
2009 26.Říjen 13:41 Pavla: (předchozí) (Re: OB_34 z 26.Říjen 13:37): Až na ty odpadky a nepořádek v lese, co tu každý kdo jede okolo Milovic vyhodí do lesa.
2009 26.Říjen 13:39 (R)kimcid: (předchozí) (Re: OB_34 z 26.Říjen 13:37): ;-\) :thumb:
2009 26.Říjen 13:37 OB_34: (předchozí) (Re: Milovičák z 25.Říjen 09:57): +2kimcid: Ať si kdo chce, co chce říká, já jsem zastáncem toho, že Milky jsou jedna z nejzajímavějších lokalit u nás. Za tu dobu, co tu bydlím, jsem se tu v okolí nenudila ani den, pořád je tu v okolí co objevovat, pořád se tu šance nacházet "nová a nová" území, neznámé stezky, po lesích kolem je to tu paráda...:thumb: A jestli je to o tom jít "jen" na houby, nebo jít hledat detektorem, s mapou a buzolou, nebo na kole, pěšky, to je prostě fuk:ok: ... je to tu taková "exotická" :-D lokalita a spousta lidí se jí děsí, většina jí má zafixovánu jako "Oblast 51", ale i "Vo tom to je!":-\) Jen ta znalost historie obce ještě pokulhává a musím na ní fkat zapracovat...pořád je tu prostě co se dozvídat:) 8-\)
2009 26.Říjen 10:00 admin Henry: :backtotopic:
2009 26.Říjen 09:54 Jirin: (předchozí) (Re: 11111 z 26.Říjen 09:19): ahoj, take jsem uvazoval o koupi detektoru,ale vzhledem k tomu, ze se v tom vubec nevyznam a tech typu detektoru je fakt hromada, tak po tydenim porhledavani internetu jsem to vzdal. Proste nevim, ktery si vybrat :-\(
2009 26.Říjen 09:19 11111: (předchozí) (Re: kimcid z 26.Říjen 08:31): Také plánuji nákup detektoru tak proto se ptám:-\)
2009 26.Říjen 08:31 (R)kimcid: (předchozí) (Re: 11111 z 25.Říjen 16:48): ano a mnohem straši věci třeba z dob keltů
2009 25.Říjen 17:52 Romantik: (předchozí) (Re: Milovičák z 25.Říjen 09:57): Já chodím zásadně s detektorem. Jak nenajdu cestou kus nevybuchlé munice, tanku nebo pořádnej kvér, tak jsem nešťastný a večer se prolejvám vodkou. Ech, Pankrjatěvno Sergejevno, dones mi další litr...
2009 25.Říjen 16:48 11111: (předchozí) (Re: kimcid z 23.Říjen 13:09): A je možné kolem Milovic něco ještě nalézt?
2009 25.Říjen 09:57 Milovičák: (předchozí) (Re: OB_34 z 24.Říjen 22:46): Souhlas,místo plné překvapení a zážitků.Mám tam fleka ,kde rostou nádherní výstavní křemenáči.A to už je pěkný zážitek. Vracet se ze příjemné procházky přírodou,v původní lokalitě obce Mlada,domů do Milovic.S plným košíčkem křemenáčů ,na které nepotřebuji sebou tahat detektor kovu.:-\)
2009 24.Říjen 22:46 (R)OB_34: (předchozí) (Re: kimcid z 23.Říjen 13:09): 8-O jedina? To snad ne, vzdyt tady to je plne prekvapeni a zazitku:-D
2009 23.Říjen 13:09 (R)kimcid: (předchozí) (Re: OB_34 z 22.Říjen 17:30): ;jedinou cestu kterou tu dělám je vzit do ruky detektor a hurá na pole;-\) jediná možnost jak něco vidět a zažít.:-\)
2009 22.Říjen 17:30 (R)OB_34: Koukám, jak se nové téma hezky rozjelo:thumb: ...zatím jsem ho celé neprošla ( chystám se na to ). Jen drobná poznámka: Nechtělo by se Vám někomu vzít mapy (apod. co máte doma) a třeba jeden víkend vyšlápnout a projít se po Milo a okolí? Pokud už tu podobná akce existuje, pak jsem ji zatím nenašla:-\(. Jasné je jedno, ráda bych to tu poznala o něco víc!
2009 19.Říjen 08:59 (R)Soja_: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 22:33): Hec, mobil ktory nie je poriadne zviazany provazkem, nema tendencie vydrzat pad zo schodov v pohotovostnom rezime. A ked si navyse nepamatas pin kod... ;-\)

Neboj, venoval som sa prevazne uzitocnym veciam. ...dufam. 8-\)
2009 18.Říjen 23:16 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 18.Říjen 22:56): To neres, pokusil jsem se jenom obratit na nejakeho historika, ktery cerpa informace jinde naz na google.com.
Prijed se nekdy podivat do Milovic, budes koukat jak se to tu meni ;-\)
2009 18.Říjen 22:56 admin Henry: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 17:53): Navzdory tomu, že jde o pověst, se mi ten přípěh zdá hodně realistický (neplést s "pravděpodobný"!). V každém případě bych tady tu údajnou prapůvodní obec dál neřešil.
2009 18.Říjen 22:53 admin Henry: (předchozí) (Re: Soja_ z 18.Říjen 22:33): Myslím, že není třeba. Chaos v tom má pouze ten, kdo toto téma nečetl, nebo ho četl nepozorně.
2009 18.Říjen 22:46 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 22:33): ja myslim ze nekdo legendu vytvoril smichanim zivota dcery boleslava I, Mlady a buhvi ceho
2009 18.Říjen 22:33 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Soja_ z 18.Říjen 22:29): Sakris mobil mas ve schrance a netu vymyslis kokotiny ;-\) Uz je to v poho neres.
2009 18.Říjen 22:33 (R)Soja_: Henry: sledujem ten chaos v diskusii a myslim ze by si mal definovat terminologiu v nadpisu,
napriklad "Mladá = dnesni cast Milovic po rusacich; Původní Mlada = obec na rozcesti ... zborena v 1905; Prapůvodní Mlada = klaster z legendy o zalozeni.
2009 18.Říjen 22:29 (R)Soja_: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 17:53): Tuze obavam se, ze prapuvodni Mlada zije uz len v legendach a pripadny pokus o ozivenie legendy by mohol skoncit neslavne ako knezna Libuse. ;-\)
Vzhladom k tomu, ze chybaju pisomne zmienky o povodnom klastore, viac nez legendu by som neskumal.
2009 18.Říjen 21:55 Pavel Hlaváč: (předchozí) (Re: Pavel Milovičák z 18.Říjen 12:08): Stačí dojít do Muzea Milovicka,(předem se objednat) a koupit si knihu Milovice aneb 100 let od založení vojenského cvičiště:thumb: ;-\) :thumb: muzeum@milovice.org
2009 18.Říjen 17:53 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 18.Říjen 17:16): Z pohledu nasich predku nebyla akce Ctirada ani tak hrdinsky cin, ale spise zasah vyssi moci, zvlaste kdyz tomu predchazelo uporne modleni obou panen ke svate Katerine ;-\)
2009 18.Říjen 17:16 admin Henry: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 15:43): K jakýmu zázraku?
2009 18.Říjen 17:10 admin Henry: (předchozí) (Re: daffydd z 18.Říjen 08:53): Kdepak. Mluvíme pouze o pověsti. Historické prameny nejspíš nejsou.
2009 18.Říjen 15:43 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 18.Říjen 01:36): Jo z roku 1341 jsou prvni pisemne zminky. Nezapomen, ze v te ,rikejme radeji prapuvni, Mlade doslo k temer k zazraku a nasi predci si takovych svatych mist dost vazili. K prestehovani je musela donutit opravdu velmi vazna situace.
Z nazvu vlakna jsem nabyl dojmu, ze se tu muze objevit nejaky historik a ne jenom "historicti hledaci na googlu".
Z tohoto duvodu jsem si dovolil podat zmineny dotaz.
2009 18.Říjen 12:08 Pavel Milovičák: Nejpřesnější info o lokalitě původní obce "Mlada" zná asi pouze jediný člověk.A to pan Aleš Kubeš,jenž se zabývá historii Milovického prostoru Mladá.Jinak v 19.století byla původní obec Mlada,která byla zničena z důvodu vzniku vojenského cvičiště opravdu na Sever od Milovic.:thumb:Z pohledu aktuální fotomapy by se nacházela v místě křížení silnic z obce Straky do Benátek nad Jizerou a původně dlážděnou silnicí z obce Lipník do obce Jiřice.Obrazně toto křížení silnic vytváří na fotomapě nepřehlédnutelný trojúhelník. Vytvořený společně s cestou ze starých Milovic podel letiště do Benátek nad Jizerou.:ok:
2009 18.Říjen 08:53 (R)daffydd: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 18.Říjen 01:36): hosi myslim ze pletete do hromady historicke prameny a povest
2009 18.Říjen 07:47 Mlada: (předchozí) (Re: Milovičačka z 17.Říjen 22:44): Podívejte se na Mapy.cz, najděte Milovice a zvolte JINÉ MAPY. Nabízí se historická z 19. století a tam je na sever od Milovic Mlada.
2009 18.Říjen 01:36 admin Henry: (předchozí) (Re: St@nda z 18.Říjen 01:21): Z roku 1341 jsou údajně první zprávy o té přestěhované obci. Jestli úplně ta první Mlada vznikla kolem roku 970, tak to, že jim chybí voda, zjistili určitě dřív než v roce 1341.
2009 18.Říjen 01:21 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Milovičačka z 17.Říjen 22:44): Aaaale neeee to je Mlada az po prestehovani snad v roce 1341 jak naznacil Henry.
2009 17.Říjen 22:44 Milovičačka: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:35): Jednoznačná odpověď zní.Původní obec "Mladá" by se dala lokalizovat ze současného pohledu v místech u křižovatky silnice Jiřice -> Lipník X silnice Milovice -> Benátky nad Jizerou a křižovatky silnice Straky -> Benátky nad Jizerou X silnice Jiřice -> Lipník.:ok:
2009 17.Říjen 15:21 admin Henry: (předchozí) (Re: daffydd z 17.Říjen 14:58): V tom případě je to jasné. Ta původní obec je "v roklinách zvaných Na Skalce, asi půl hodiny cesty vzdálené od „Mordových roklí“, což jest les asi 4 km severně od Milovic".
2009 17.Říjen 14:58 (R)daffydd: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 17.Říjen 14:54): on se odkazuje na povest :-\)
2009 17.Říjen 14:54 admin Henry: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:35): Nechápu. Mluvíš o nějaké původní obci z období před rokem 1341?
2009 17.Říjen 14:51 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:46): ja? ty to hledas .. co tam asi bude po 800 letech ? i kdyby to byla pravda
2009 17.Říjen 14:46 (R)St@nda: (předchozí) (Re: daffydd z 17.Říjen 14:45): Zkus sehnat pametniky :-D :-D :-D
2009 17.Říjen 14:45 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:37): takze zadny relevantni pramen.. jen znama povest
2009 17.Říjen 14:37 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 17.Říjen 14:28): Muzu pozadat o pridani relevantnich odkazu do minihome diskuze? At je pozdejsi zajemci nemusi dohledavat.
Diky :ok:
2009 17.Říjen 14:35 (R)St@nda: (předchozí) (Re: Henry (webmaster) z 17.Říjen 14:28): Jo diky, dalsi shoda ;-\)

Dovolim si opakovat otazku?
Nevi nekdo kde se umisteni te prapuvodni obce Mlada nachazi?
2009 17.Říjen 14:28 admin Henry: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:09): Tohle nepomůže?
2009 17.Říjen 14:25 (R)St@nda: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:09): Neco se mi povedlo najit...neni to sice ten muj puvodni zdroj, ale je tu shoda:
"Událost prý se stala v místech, kde se dodnes říká Mordova rokle. Původní kaple i ves se snad nacházela v lesních místech, kde se dodnes říká Kateřina. Později byly nový kostel i ves posunuty poněkud výše, snad pro nedostatek dobré pitné vody." Zdroj
2009 17.Říjen 14:09 (R)St@nda: (předchozí) (Re: daffydd z 17.Říjen 14:04): Bylo to snad kvuli problemum s vodou, ze vzdalenosti cca 5 kilometru. V puvodni Mlade byla kaple sv. Kateriny a v te o ktere se bavite byl kostel. To je vse co si o tom pramenu pamatuji.
2009 17.Říjen 14:04 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:00): teda spise kdy, proc ?
2009 17.Říjen 14:03 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 14:00): presdtehovana odkad?
2009 17.Říjen 14:00 (R)St@nda: (předchozí) (Re: daffydd z 17.Říjen 13:46): Ale ne, na misto, ktere uvadis byla puvodni Mlada prestehovana...tedy pokud si spravne vybavuji historicke prameny.
2009 17.Říjen 13:46 (R)daffydd: (předchozí) (Re: St@nda z 17.Říjen 11:44): vime :) Mlada
2009 17.Říjen 11:44 (R)St@nda: Chlapi koukam, ze se zabyvate Mladou, kterou zbourala armada
Chci se zeptat jestli nekdo neco nevi o umisteni puvodni obce Mlada:\?:
2009 16.Říjen 19:02 Krabickoid: (předchozí) (Re: kimcid z 16.Říjen 09:40): Mohu temer potvrdit - kombinoval jsem lotatu a detektor kovu, odpadky jsem sice nenasel - tedy nasel, ale na povrchu, prece jen, my cesi jsme prasatka - ale nasel jsem desitky kilogramu zeleza, medi, olova a jineho sajrajtu ze streliva zde vyplivaneho ruznym vojskem. V hledani jen s lopatou smysl opravdu nenachazim. Je to hezke misto na prochazku, mozna na romanticke zasneni a obyvatelich davno zetlelich ale nadeji na to, ze tam neco najdes se vzdej predem.
2009 16.Říjen 09:40 (R)kimcid: (předchozí) (Re: daffydd z 16.Říjen 08:56): lopatu nebrat za těch pár let tam je navozeno i dost odpadků:wacko:
2009 16.Říjen 08:56 (R)daffydd: (předchozí) (Re: Soja_ z 16.Říjen 08:54): pokud se nepletu tak to je mimo chranenou oblast ne? tak klidne i tu lopatu :-\)
2009 16.Říjen 08:54 (R)Soja_: (předchozí) (Re: Krabickoid z 16.Říjen 08:20): Podla popisu mam pocit ze zbytky zatoceneho zdiva nedaleko od cesty budu patrit prave spominanemu rybnicku. Ale myslim, ze je docela mozne rozpoznat i casti spevnenejsieho povrchu. Ak by to krajine neuskodilo, celkom by som sa tam poprechadzal treba i s lopatou. ;-\)